Wie wil R niet werken?

Opdracht

De Gemeente Rucphen is altijd op zoek naar werknemers. Ze gebruikten hiervoor al de reguliere kanalen maar hoe konden ze zichzelf nu echt profileren als aantrekkelijke werkgever en op welke platforms? Kortom, hoe krijgen we nieuwe mensen aan boord en waarom moeten ze juist hier gaan werken. Wij verzorgden de complete employer branding campagne met als middelpunt een volledig nieuwe website.

Aan de slag

De vooroordelen over werken bij een gemeente zijn hardnekkig. Maar na onze 1e gesprekken met de Gemeente Rucphen deelden we direct in het enthousiasme van de werknemers. Bij de Gemeente Rucphen staat namelijk de mens centraal, zijn het aanpakkers en werk je in een kleinschalig en divers team. Aan ons de taak om dit over te brengen op mogelijke werknemers voor de toekomst.

De ‘R’ speelde al een steeds grotere rol in de diverse communicatie-uitingen van de gemeente. De domeinnaam www.ikwilRwerken.nl sloot hier perfect op aan. De basis van het logo wordt gevormd door de karakteristieke vorm van het gemeentehuis. Zo koppel je beeldmerk aan locatie. Dit zie je ook terug in alle overige communicatiemiddelen van deze campagne. Het ‘verhaal van de werknemer’ staat hierbij steeds centraal. De website up-to-date houden? Geen probleem, de website is zo gebouwd dat de klant dit zelf kan bijhouden. Laat de nieuwe werknemers maar komen. En wie weet, wil jij R ook wel werken…?

Ook impact maken?

Ik wil impact maken!